מתכננים שיפוצים בדירה או בבית, והתקציב לא מאפשר לכם לשכור מעצב טוב?

נסו לעשות זאת בעצמכם.
כדי לקבוע מה סדר הפעולות שתצטרכו לבצע, בואו נבין תחילה, למה בכלל צריך מעצב, כשיש מגוון כזה גדול של מגזינים לעיצוב המכילים, לכאורה, את התשובות לכל השאלות שלכם.
אמנם, כל הרעיונות, הכתבות והתמונות שתמצאו שם לא יוכלו לתת מענה מלא לעיצוב האישי שלכם. זאת היא בדיוק המשימה של המעצב – לבנות מרחב שיתאים לצרכים הבלעדיים שלכם.
אז איך כדאי להתמודד עם המשימה הזו באופן עצמאי? צריך למלא את עשרת השלבים הבאים:

1. לפסול את כל מה שבטוח אינו מתאים עבורינו. בעיקרון, נקודת ההתחלה המיטבית היא הרצונות, ההעדפות או הבחירות שלכם. אולם, בהרבה מקרים אנחנו רוצים יותר מדי דברים, ולעיתים קרובות אף דברים הסותרים זה את זה. לכן פשוט הרבה יותר להתחיל ממה שבטוח בשום אופן לא תרצו לראות אצלכם בבית. אפשר להכין רשימה, לערוך טבלה או לגזור מתוך מגזינים תמונות של מה שבוודאות לא מתאים לכם.

2. להיסגר על הסגנון. זוהי משימה קשה בשביל מי שאינו בקיא בנושא. בואו ננסה להקל עליכם – נתחיל בבחירת הרהיטים. תערוכות, חנויות, קטלוגים ומגזינים – בוחנים, בוחרים ומתמקדים… בערך. בשלב הזה חשוב להבין רק דבר אחד – האם אתם בראש של רהיטים קלאסיים או מודרניים. אם בחרתם בקלאסי, הסימטריה תהיה מרכיב הכרחי בתוכנית הבית.

אבל לפני שנדבר על התוכנית, בואו נעצור למחשבה קצרה.
אם כואבות לכם השיניים, מה תעשו?
יש לי כמה רעיונות. לקחת משככי כאבים, בתקווה שזה יעבור לבד, למשל.
או – לפנות לרופא.
איך תבחרו את הרופא? לאחר סקר שוק קצר תבינו מהר מאוד שיש לכם כמה אפשרויות:
א) מישהו ממוצע שהשירות שלו לא יעלה לכם הרבה כסף
ב) מישהו יקר, שבאתר שלו לא יהיו מחירים, אבל כן יהיה פירוט ארוך של תעודות, ציוד מתקדם, ניסיון עשיר, ואינספור אפשרויות של שירות מקצועי, לרבות עיסוי וגילוח. רק אתם תוכלו לבחור איך להמשיך מכאן (אשאיר את זה לדמיון שלכם…)

3. להזמין את התוכנית האדריכלית.
כתבתי את החשיבה הקצרה כדי לנסות לשכנע אתכם – מצאו אפשרות תקציבית לפנות למומחה. התוכנית האדריכלית של הדירה היא השלד של העיצוב, עליה ייבנה בהמשך כל היתר, עד הפרט האחרון, וחשוב מאוד שהיא תהיה בנויה נכון. כדי לעשות זאת נכון תצטרכו לנסח את ההזמנה מפורט ככל הניתן. התוכנית שיבנה איש המקצוע צריכה לכלול את פריסת הרהיטים והכלים.
ולא לשכוח, אם בחרנו ברהיטים בסגנון קלאסי, צריך לשמור על הסימטריה.

4. כעת נבחר את כיוון הפתיחה של הדלתות (זה חשוב למיקום המפסקים באחד השלבים הבאים). שימו לב שהדלתות והחלונות הנפתחים לא יפריעו זה לזה. רצוי שדלתות הממוקמות זו לצד זו ייפתחו לאותו כיוון – כלפי פנים או כלפי חוץ. זכרו שדלתות הן פריטים גדולים יחסית, ותהיה טעות להזמין אותן בצבע בולט. דלתות הן פריט שימושי והן לא אמורות לשמש כדגש עיצובי. שימו לב לארונות, מוטב ששום דבר לא יפריע לפתיחתם המלאה.

5. בחירת מטבח. לדאוג לכך מבעוד מועד.
קודם כל, המטבח תמיד יוזמן מראש והכנתו תיקח זמן. מלבד זאת, תוכנית מטבח מפורטת חיונית למיקום השקעים והחיווט של מכשירי החשמל.
אל תוותרו על השוואה בין מספר מקומות, כך תוכלו להגיע להבנה טובה יותר של העדפותיכם ולבנות בראש תמונה מדויקת יותר שתעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה. מטבח עולה לא מעט כסף, והוא ישמש אתכם מספר שנים לא מבוטל.

6. תאורה ושקעים
בשלב הזה, תוכנית מוכנה הכוללת פריסת רהיטים וכיווני דלתות תהיה לכם לעזר רב. התאורה צריכה להיות שימושית, כלומר להתאים למצבים שונים בהתנהלות הבית. אל תשכחו את מנורות הקיר. אם אתם מתכננים סוג כזה של תאורה, את קווי החשמל שלו יש לפרוס מראש. בחרו גם באילו חדרים תרצו למקם את שקעי הטלוויזיה, האינטרנט והטלפון.

7. עכשיו אפשר לחשוב על התקרות
הבחירה העדיפה למי שאינו איש מקצוע – תקרות לבנות פשוטות בגובה אחיד. אם אתם ממש רוצים תקרות עם הפרשי גבהים, השתדלו לא להגזים, ותכננו אותם רק במקומות שבהם זה הגיוני.

8. נעבור לרצפות
החלוקה הטרנדית לאזורים, משמעותה שבחללים שונים של הבית עשויות להיות רצפות שונות. בדרך כלל בחדר הכניסה, במטבח ובחדרי השירותים הבחירה תהיה לטובת אריחים מקרמיקה או שיש.

9. בחרו את הצבעים
דבר ראשון, שוב, פסלו את מה שאינכם אוהבים בכלל, ואחר כך, את מה שאתם לא ממש אוהבים, וכן הלאה, עד שתגיעו לבחירה הסופית. בחירה מדויקת של צבע תקבע בהרבה מקרים את איכות התוצאה הסופית. אם ידועה לכם פלטת הצבעים והסגנון של הריהוט, יהיה קל יותר לבחור את צבעי הגימור לקיר. בחנות טובה, אם תציגו תמונות של הרהיטים ותחליטו מראש על הצבע, המוכרים יעזרו לכם לבחור את הצבעים או הטפטים המתאימים.

10. ולבסוף, בחנויות הטקסטיל יוכלו אנשי המקצוע לעזור לכם לבחור גם וילונות מתאימים לרהיטים ולקירות שלכם.

עכשיו כמה טיפים כלליים:

כדי שעיצוב הפנים שלכם לא ייראה כמו גיבוב של אלמנטים מקריים, נסו לאחד אותם סביב רעיון או קונספט מסוים. זכרו שבסרטים תמיד יש גיבור ראשי שסביבו מתפתחת העלילה. כל יתר הדמויות נמצאות שם רק כדי להדגיש את דמותו.
לגבי חומרי הגימור אפשר לתת טיפ נוסף. קיים בעיצוב "חוק שילוש" ידוע: בבחירת חומר לכל משטח, השתדלו שמספר הסוגים של אותו החומר השונים לא יהיה גדול משלושה. למשל, באחד מהחדרים הדלתות, הרצפה והרהיטים עשויים מעץ. במקרה כזה עדיף לבחור שני סוגי עץ. אפשר לעשות את הפאנלים בצבע של הרצפה והדלתות. אותו עקרון עובד עם קירות: טפטים משני סוגים, או טפטים וצבע, או צבע וחיפוי דקורטיבי. לעיצוב קלאסי קיים גימור נוסף – פרופילים מגבס. המטרה העיקרית היא – ליצוב עיצוב אחיד ומאוזן. וכאן עליכם להיעזר בטעם שלכם.
בכל אחד מהשלבים יעלו המון שאלות שלהן תצטרכו למצוא פתרון, והחיפוש הזה לא יהיה פשוט.
ולכן, לסיכום, אתן לכם עוד טיפ, והוא אולי החשוב ביותר:
נסו בכל זאת להיעזר במעצב מקצועי. לא משנה מה התקציב שלכם – המעצב יחסוך לכם כסף רב, בכך שיימצא את החומרים הנכונים והפרופורציות הנכונות. קחו את הזמן, חפשו את המעצב שאיתו יהיה לכם קליק, ותוכלו ליהנות, בסופו של יום, מבית יפה ונוח.

תמיד שלכם,
אוקסנה
בטוחה שאתם יכולים לטפל בשיניים בעצמכם, אבל זה הרבה יותר כואב ופחות יעיל.

נ"ב
חסרונות של עבודה בלי מעצב
אתם מבזבזים את זמנכם היקר
תצטרכו לעבור בעשרות חנויות, כדי לראות ולבחור את החומרים והרהיטים המתאימים.
טעויות בתכנון: מי שאין לו ניסיון בבניית תוכנית מסתכן בטעויות העלולות לגרום לאי-נוחות משמעותית בחיי היום יום.
עיצוב מבולגן: בלי הבנה עמוקה בסגנונות העיצוב השונים אתם עלולים להגיע לתוצאה מבולגנת עם אלמנטים וכלים שאינם מתאימים כלל לסגנון שבחרתם.
שימוש בחומרים ורהיטים מיושנים.
לא בכל החנויות תוכלו למצוא חומרים ורהיטים מודרניים העומדים בתקנים הסביבתיים של היום. המעצבים יודעים ראשונים על כל החידושים. מניסיון עם הלקוחות שלי אני יודעת, שהבחירה היא ממש לא תמיד לטובת האפשרויות הטרנדיות.
בלי תוכניות ושרטוטים אתם עלולים לקבל מהפועלים ריצוף מרושל ומיקום לא מדויק של שקעים. בסופו של דבר השקע ימצא את עצמו מאחורי הספה, והריצוף יפריע להתקנת הדלת.

 

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.