סודות הקסם של אוקסנה

דמיינו לעצמכם שאתם בעלים של בית יפה שאין כמותו. העיצוב שלכם הוא מקור לגאווה,  אתם קולטים את המבטים הנלהבים של האורחים. בני המשפחה ממהרים לחזור הביתה כי הבית משרה עליהם רוגע, שמחה ומרץ.  מחזה נפלא, לא כן?  לאחר שתקראו את הכתוב בהמשך, תופתעו לגלות שהדבר אכן אפשרי, ואין זו אגדה.  ליצור חלל סביב האדם – זוהי העבודה שלי, לכך מוקדש כל מרצי וזמני.  אדריכלות ועיצוב פנים הם מלאכת קסמים לשמה! מה הם סודות הקסם שלי, שהודות להם לקוחותיי גאים בבתיהם ונהנים מאין סוף מחמאות מחבריהם?

סוד הקסם מספר 1 – מהו הדבר הראשון העולה בדעתנו כאשר חושבים על עיצוב יפה ומודרני? אנחנו נזכרים בתמונות צבעוניות מאתרים ומגזינים, חושבים על המילים "טרנד" ו"אופנה", אנחנו תוהים ומתלבטים באיזה סיגנון אמור להיות העיצוב שלנו.

אין לי שום דבר נגד טרנדים, אופנות וסגנונות בעיצוב. אלו הם חלק ממגוון רחב של כלים ליצירת המרחב הביתי. זכרו שעיצוב פנים אמיתי איננו סתם גיבוב של חומרים וטריקים עיצוביים, אופנתיים. טרנדים וסגנונות הם רק צבעים בפלטה, שהמעצב בוחר על מנת ליצור את התמונה השלמה  וככל שהפלטה הזאת עשירה יותר, כך תהיה היצירה מורכבת וייחודית יותר.  רוב התמונות  במגזינים הן בעצם תפאורה. נכון שהעיצוב הוא אמיתי, אך הצלמים ממקמים את הרהיטים, התמונות, גופי התאורה, השטיחים ויתר הפריטים באופן כזה שייצור את האפקט המרשים של התמונה הסופית.  זוהי שיטת שיווק, ויש לה אך מעט משותף עם העיצוב האמיתי.

טרנדים – גם הם כלי שיווקי. הטרנדים גורמים לנו לקנות הכול בוורוד ביום אחד, בירוק ביום השני, ואז מנומר או זברה – ביום למחרת.  אופנות וטרנדים משתנים מהר מכדי להוות בסיס יציב לעיצוב שהוא "מעבר לגבולות הזמן". יש בי תשוקה עצומה ליצור עבורכם עיצובים מגניבים, עם אווירה ייחודית ומקורית שאינה תלויה בשום טרנד, שתישאר תמיד באופנה!

מהו, אם כן, המשאב העיקרי ליצירת האווירה הזו בעיצוב הפנים? המשאב הזה הוא אתם, ידידיי. כפי שהינכם, צבעוניים וייחודיים. אתם תהיו תמיד באופנה. אתם מקור בלתי נדלה, הממלא והמחייה את המרחב סביבכם. הציבו את עצמכם והשקפת העולם שלכם במרכז היקום. צרו רקע לאישיות שלכם. ובכן, שאלת הקסם הראשונה שעליה יש לענות כשאתם באים לחשוב על עיצוב הבית היא: "מי אני?"

סוד הקסם מס' 2  – סיפור או שיחה חסרי כל מבנה ברור, הופכים במהרה לתפלים ומשעממים  גורמים לנו לאבד את חוט המחשבה וקשה לנו להתרכז. מוכר לכם? אותו דבר נכון לגבי העיצוב שלכם. סדרו את המרחב. ענו על שאלות הקסם: מה אני עושה? מה אני הולכת לעשות בכל נקודה ונקודה בבית.  "כאן אני עובד". "כאן אני נחה". "כאן אני מארח" וכו'  חלקו את המרחב לאזורים בעלי תפקידים מוגדרים וסמנו אותם בעזרת הפריטים העיצוביים,  למשל שטיח גדול, תאורה נפרדת, תמונה, מיקום הריהוט או התצלומים שעל הקיר. נסו לחשוב על יחסי הגומלין בין האזורים השונים. צרו גבולות ברורים בין הפרטי והמשותף.  כלומר, הגדירו את המרחב העיצובי – צרו בהירות.

סוד קסם מס' 3 – כל סרט, מחזה או הופעה שאין בבסיסם סיפור ותסריט מרתקים יהיו שטוחים ומשעממים.  תסכימו איתי, שסרט ללא תסריט הוא אסופה  סתמית של תמונות צבעוניות. הכניסו מימד שלישי לעיצוב, צרו עומק ועניין. כתבו את הסיפור האישי שלכם במרחב. כל דבר יכול להופיע בבסיס הסיפור הזה. כל דבר שכלפיו אתם חשים אהבה ותשוקה כנה. תשוקה למסעות, לטבע, לעבודה, למשפחה. לכל אחד מאיתנו יש תשוקה ואהבה משלו. ניתן להיות מקוריים ויצירתיים ללא בושה כמו למשל- צילום של כותרת או עמוד אהוב מתוך ספר, והפיכתו  לפוסטר ממוסגר התלוי במקום בולט במרחב. או לדוגמא, אם אתם אוהבים לסרוג – סרגו כיסוי מעלף לכורסה האהובה עליכם או למיטה.

צרו דגשים בולטים במרחב – כותרת לסיפור שלכם. הוסיפו לסיפור עוד ועוד פרקים ותפניות מפתיעות. בסוף הכתבה אחלוק איתכם אחד ממתכוני הקסם שלי שיעזור לכם להתחיל. וינסטון צ'רצ'יל אמר: "תחילה אנחנו בונים בית, ואחרי כן הבית בונה אותנו". עיצובי הבתים שלנו צריכים להפוך אותנו למאושרים, לתת לנו השראה לפעול ולהגיע להישגים, להשרות עלינו שלווה. העיצוב הוא נקודת ההתחלה וההמשך הטבעי של הסיפור שלנו, התסריט של חיינו.

חפשו תמיד דרכים לשיפור, אל תעצרו לעולם. השתמשו בסודות הקסומים שחלקתי איתכם וחזרו תמיד לשאלות: מי אני?  מה אני עושה ? מה אני הולך לעשות? מה קורה פה?  מה הסיפור?

"למדו את חוקי המשחק, ואז תשחקו טוב יותר מכל אחד אחר" – אלברט איינשטיין .

נ"ב  – על מנת שתוכלו ליישם את הקסם כבר היום,  קחו חפץ אחד או יותר שאתם אוהבים במיוחד. מן הסתם אלו חפצים שונים עבור כל אחד ואחת. התבוננו בהם, חושו אותם בידיכם. מה מאפיין אותם? הסתובבו בבית ומצאו את המקום המתאים עבורם לדעתכם יותר מכל. הניחו את החפצים במקום זה בצורה שתיראה לכם יפה. צלמו בטלפון שלכם את הקומפוזיציה שקיבלתם ממרחק לא רב. תתפלאו לגלות שהתצלום יוכל ללמד אתכם הרבה יותר מכל מגזין  וכמו שאמרה דורותיאה לאנג, צלמת תיעודית וחברתית מוכשרת: "המצלמה היא כלי המלמד אנשים כיצד יש להסתכל על העולם בלי מצלמה".

 

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.